tiistai 15. kesäkuuta 2010

Etuhaarukan kierteytys

Kävin hakemassa etuhaarukoita Uusix verstaalta, hintaa oli huimat 2e per kappale. Matkaan tarttui myös kolme romua brittikeskiötä eri leveyksien testailua varten.

Hopeinen etuhaarukka on ykkösvaihtoehto, mutta se on pari senttiä liian pitkä, eli sitä piti lyhentää ja kierrettä piti saada lisää. Aattelin että ei kai kierteytyskamat voi paljoa maksaa, mutta pikaisen googletuksen tulos väitti muuta.

Haarukoiden mukana tuli ylimääräinen yläpään laakerimutteri, niin ajattelin kokeilla oman kierretyökalun tekemistä. Kokeilin ensin sahata rautasahalla uria kierteeseen, mutta ei onnistunut, laakerimutteri on melko kovaa kamaa. Rälläkkään oli vaan yks loppuunkulutettu 1mm terä ja sain rävellettyä uria. Tein liian syvät urat ja laakerikuppi heikkeni, eli sen saa nyt työnnettyä kierteiden yli. Ajattelin että ei haittaa kun ruuvipenkissä puristaa väljät pois.

Toimii. Sähköteippi on merkkinä minne asti uutta kierrettä tarvitaan.

Toivottavasti suttuisista kamerakännykän kuvista saa selvää. Uutta kierrettä on lopun kiiltävä osa. Kierre ei ole täydellinen, mutta melko pirun hyvä. Taustalla inspiraationa kierrepakkoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti